rozynn

rozynn

Followers

Search This Blog

precious moment

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, November 3, 2010

have u ever???

pernah ka korang terfikir bila ada sesetengah orang yang tak suka bila ada kelebihan orang lain...kenapa mesti cemburu dengan kelebihan itu??sebolehnya kita gembira kerana kelebihan orang lain itu lah semangat untuk kita mendapatkan lebih dari seseorang yang lain..betul kan???ni la yang berlaku pada aku...baru - baru ni, adalah makhluk Tuhan tu bercakap...ya Allah...sampai rasa nak tercabut jantung aku dibuatnya...sampaikan tahap kemarahan yang memuncak pula aku bila dengar perkara tu diceritakan pada aku...apa salah aku yer???aku buat blog ni hanya untuk berkongsi segala yang aku ada bukan seperti yang dicakap oleh orang tu yang aku ni hanya menunjukkan bertapa riaknya diri aku...ya Allah...kuatkan iman hamba mu ni...


ada kes bila aku di sindir dan di cakap kerana seolah - olah aku bersikap riak..hanya disebabkan aku suka membuat entry berkenaan kegembiraan aku berkongsi bersama rakan - rakan tentang sesuatu perkara...napa perlu bersikap macam tu???macam agnes kata kalau da sakit mata tu membaca entry kamiorang just klik "X" jer...tak susahkan??tak terniat pun dalam hati ni bila sesuatu entry yang di publish itu untuk menunjuk - nunjuk pada orang lain...hello!!!!...come on la...sekarang kan da zaman moden...apa pun bole kita ceritakan pada blog kita sendiri...da nama pun blog tu kita yang punya...


"blog ini Cuma tempat mengisi kekosongan,bila free maka berblog la,dalam berblog pula boleh share information, janganlah fikir apa yang diupload tu sengaja mau tunjuk2….ianya sekadar untuk berkongsi.Kalau pun tak sudi baca Cuma boleh klik X pada hujung skrin…tak susah bukan??????Macam mana mau maju kalau saling jelous kan???so fikir2kanlah………" ni copy dari entry agnes ni...jan marah ya nes...aku copy tak bagitau ko...hehehe


""" tak semestinya orang glamour sahaja yang nak share cerita dorang...
kita pun yg tak femes ni boleh luah apa saja....
tak kira melalui blog,facebook or twitter....
dah namanya skrg alaf 21 teknologi tanpa sempadan....
kan...kan.....hehehehe.....
dalam hidup ni kalau terlalu fikir kan hal orang lain tak bgs juga...
kita tak sedar kita membuang waktu yg sepatutnya kita gunakan untuk perkara yg lebih baik....
kegembiraan orang lain jangan di cemburui sapa tau kehidupan kt sebenarnya juga lebih baik kan...
so just think it....." ni lak copy dari blog ain...hehehehe...setuju sangat - sangat...



bagi aku la kan...daripada mengata orang yang bukan - bukan bagus gik korang yang selalu tak puas hati tu buat blog sendiri untuk diri korang then baru bole menilai orang lain...sebab korang takkan rasa macam mana kami blogger ni rasa bila sesuatu perkara yang kami rasa nak kongsi dipertikaikan...sungguh tak adil okey!!!


so buat semua blogger terutamanya buat kawan - kawan aku, agnes ( davneslove.com ), ain ( purpleain.blogspot.com ) dan nik ( sinta7.blogspot.com ) jangan berhenti daripada berkongsi apa pun kegembiraan korang bersama...abaikan jer orang yang ada sikap cemburu tu...sentiasa aktif berblogging yer korang...buktikan pada orang yang tak mahu melihat kelebihan orang lain itu yang kita mampu...dan buat la kejelesan orang ni sebagai satu gik cabaran buat kita...chayo!!!chayo!!!


buat orang yang tak puas hati ni...
kalau tak nak baca blog kitaorang, kitaorang tak pernah paksa korang baca okey....hahahaha...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...