rozynn

rozynn

Followers

Search This Blog

precious moment

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, October 2, 2010

bila???macam mana??sapa???

Mesti korang nak tau ni kan bila aku start dengan berdalah blog - blog ni kan???



Okey ni nak cerita la ni…sila baca dan hayati blog aku ni yer…hahahaha…serius la zie oiiiii!!!!...okey..okey aku serius la ni yer.



Aku start masa aku aktif kat friendster dulu..masa tu aku guna friendster untuk memblogging apa jer yang aku buat dan apa jer kejadian – kejadian sama ada sedih atau happy aku masukkan dalam blog tu.. korang bole tengok jer kat rozyianah.blog.friendster.com…masa tu aku kira masi jakun gik bab –bab blog ni..hahahaha



Then aku beralih pada fotopages…ni lak keja agnes la ni…( salah kan agnes erk???x baik tau )..masa tu aku ingat gik agnes tengah pregnant..kira pembawaan baby calvin dia la kot..suka sangat dia baca fotopages nhmieza.fotopages.com..dia suka tengok gambar c adik Sofia masa tu…comel jer muka adik Sofia..pas baca tentang adik Sofia tu aku join agnes sekali gik baca tentang Kak Jemah kita ni..masa tu aku rajin baca viruspadu.fotopages.com..bila aku baca tentang anak pompuan dia, arwah Alesha Abriza tu aku nangis tau…terharu ngan pengorbanan seorang ibu buat anaknya yang masi kecil tapi bergelut ngan penyakit yang dialaminya buat aku tersentuh…jangan kan cakap aku jer yang nangis masam baca tu, agnes pun sama…naluri seorang ibu kan mesti ada pada setiap orang pompuan....then bila agnes mula nak buat fotopages dia sendiri aku pun nak juga ( x nak kalah okey…hahahaha )..masa tu, bila aku da edit gambar, aku akan buat berabis tau…agnes la yang banyak ajar aku…thanks yer nes sebab layan karenah aku ni kalau da x taut u memang banyak tanya..hahahaha…



So aku create la gjie83.fotopages.com…syok x ingat masa tu…eksen pun ada tau sebab bangga ada fotopages sendiri…wahahahaha…ketara sangat la jakun aku masa tu..hihikk…



Pas tu agnes ada bagitau aku yang kak Jemah kita ada blogspot da..rajin benar la aku tengok blogspot dia viruspadu.blogspot.com x pun viruspadu.com. agnes cakap kat aku napa aku x buat blogspot sendiri…masa tu agnes da ada da blogspot dia davnes.blogspot.com..masa tu kan ntah napa aku ada malas sikit tau..lama juga agnes balik – balik tanya soalan yang sama kat aku n aku just jawab nanti la…bila da aku tengok agnes seolah – olah beriya – iya nak ajak aku buat blogspot tu aku join juga la..masa tu aku la create gjie83.blogspot.com..semua cerita tentang famili aku terutama sekali tentang puteri famili kami baby…then bila da tau sikit – sikit aku ajak lak dorang nik dan ras…then nik pula buat blog dia…masa ain baru masuk keja tempat kitaorang ni pun agnes ajak ain juga buat blog dia…tinggal ras gik la yang belum ada blog dia…maybe later la tu dia buat khas buat baby dia kan???



Sekarang ni aku ada blog lain gik…rozynn.blogspot.com…ala…yang aku pakai sekarang ni la..hehehehe…tapi aku akan sedaya upaya juga update kat gjie83.blogspot.com tau…



Kira sekarang ni apa pun masalah aku pasal blogspot ni aku akan tengok tutorial – tutorial yang ada…kalau masi juga aku rasa aku bengap x masuk ajar x lain x bukan agnes la jadi mangsa aku…hehehehe…dia la yg menjadi rujukan aku sekarang ni…



Erm…aku rasa ni la serba sedikit kisah macam mana aku boleh terjerbak tentang blog ni…aku selalu jadikan agnes ( davnes.blogspot.com ), kak Jemah ( viruspadu.com ) dan redmummy.com sebagai inspirasi aku untuk menulis d blog ni…thanks ya…



Dan bila korang da ada blog sendiri kan automatik kita akan minat bergambar n amik gambar…serius aku bagitau korang ni…apa bole buat jer aku belum ada kamera sendiri tau…tapi biarpun hanya menggunakan HP aku yang dulu – dulu ni aku x pernah miss nak amik gambar kalau ada event or apa jer la yang bole menarik perhatian aku untuk bergambar dan amik gambar…



Buat korang yang baca ni…x rugi bila kita buat blog kita untuk d kongsikan bersama..kita boleh berkongsi berbagai –bagai ilmu n informasi tau…kita juga bole melihat berbagai permasalahan orang lain yang kita bole anggap sebagai pedoman kita nanti…




JOM KITA MEM”BLOGGING” RAMAI –RAMAI…( ceh semangat sangat la tu )

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...