rozynn

rozynn

Followers

Search This Blog

precious moment

Daisypath Anniversary tickers

Monday, November 26, 2012

korang pernah tak?

mesti korang pernah moody kan?
bohong la kalau korang cakap tak pernah...
aku kadang - kadang macam ni la...mood happy memanjang dan tetiba mood tak stabil ada jer muncul menganggu mood baik aku hahahhaa...mencik betul la ngan mood tak stabil tu..LOL
kadang - kadang bagi aku la kan mood yang tak best tu muncul bila aku terlalu banyak berfikir...iyer la kadang aku fikir napa la aku ni cantik dan cute sangat sampaikan orang sekeliling jeles hahahaha...#mintakpuji

ada beberapa faktor yang suda aku kaji pasal diri aku yang bole buat aku moody...( tapi moody yang lite2 jer la )


1. stress di tempat keja ( biasa ler sapa2 pun akan stress kat tempat keja kan )

2. kalau aku lapar ( dasar nafsu raksasa betul la kan?..lapar sikit jer terus moody hahaha )

3. kalau aku balik dari kerja then tengok rumah bersepah ( rasa nak makan orang pun ada )..iyer la da la penat2 keja kan balik nampak lak rumah macam tongkang pecah...tak meroyan ko?tapi aku tetap akan cuba kemaskan maa yang patut walaupun masa tu aku penat ( da baby yang sepahkan takkan la pula nak suruh adik bongsu aku yang kemas kan )

4. bila Mr.B budjet muka tu comel sangat..ni yang betul2 buat aku tension dan bule membuatkan aku moody selama 5 minit hahaha ( 5 minit dikira moody ker?aci ker tak? )

5. bila aku tengah syok2 tengok drama d channel 393 pas tu orang lain datang2 then tukar channel lain tanpa rasa bersalah...ni konfom kalau da nampak muka aku sentap then bule d tanya gik kenapa buat muka sentap memang agak kurang sopan di situ..LOL

6. bila aku fikirkan kewangan..iyer la kan sebagai isteri suma pengeluaran dan kemasukan ( duit gaji dan side income ) termasuk la perbelanjaan kami sekeluarga aku yang handle kan..dari belanja dapur sampai la ke hutang piutang...( hey...ko ingat senang ker keja jadi isteri ni?cuba la ko budjet2 tu tersasar mau tak juling mata ko buat kira2...kan suami akan sayang isteri dia yang pandai uruskan hal2 rumah..so kewangan pun masuk tau dalam skop tu okey hehehe ) sebab tu orang kata bila isteri pandai wat kewangan secara berkaliber suami pun tambah2 sayang hahahaha

7. ni reason yang paling simple, bila aku nak masak then bahan masakan tu kurang satu bahan hah!!!...di situ la kita berngam ( kata orang Sabah ) tu pun bule buat aku moody okey...iyer la kan kita nak masak yang paling sedap buat family kita tetiba lak kurang satu bahan konfom la stress kan...

dan yang last ada la ini ;
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

 


 reason2 yang aku bagi tu selalu juga aku ter"elak" okey... tapi bab banyak berfikir ni memang aku tak bule nak elak da...tak nak fikir pun aku akan terfikir juga tanpa sengaja hahaha...iyer la kita ni manusia biasa jak kan memang tak terlepas dari suma ni..apa yang penting janji kita HAPPY dengan kehidupan kita sekarang..yer tak?

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...