rozynn

rozynn

Followers

Search This Blog

precious moment

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, October 23, 2011

ambuyat

aktiviti kami ujung minggu ni...makan ambuyat ok...mesti korang heran dan tertanya-tanya kan apa itu ambuyat???ok...ambuyat diperbuat daripada sagu..hahaha...itu jer yang aku tau...selebihnya aku hanya tau makan jer...hihihi...nak tau macam mana rupanya makanan ni??




-




-




-




-




-




-




-




-




-




-




ni la ambuyat yang aku maksudkan...nak buat benda ni masak kena la dituangkan air yang mendidih pas tu kacau sampai jadi macam ni....

nak makan ambuyat tak lengkap kalau takda lauk - pauk yang best - best kan...ni la antara lauk - pauk yang boleh kita makan dengan ambuyat

adalah candas...ala - ala chopstik gitu..hihihihi...ni la chopstik kampung...hahahaha ni la candas...peralatan yang amat penting bila nak makan ambuyat


ni la lauk - pauk secara kesuluruhannya...;p


adik aisyah...muka macam tak sabar jer..hihihi


makcik rubayah...hihihi...ni mak kami juga...
babah pun da pandai makan ambuyat da...babah berbangsa brunei tapi kalau korang nak tau dia ni tak pandai makan ambuyat dulu..tapi sekarang pandai da...;p

ni bahagian aku...ni ntah piring keberapa aku makan ambuyat tu...hihihi...gigih kan aku makan???hahaha


ok tu jak pasal ambuyat ni...nanti aku cerita untuk korang asal usul makanan ni yer...mau cari pakcik google dulu sebab aku sendiri pun tak tau gak sejarah makanan ni...hihihi



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...